veraschrover.reismee.nl

Mijn 18e verjaardag!!

Wauw.... I had the most special birthday ever !!!

Seble had het leuke idee om de hele nacht op te blijven .... uh ja niet geloven haha. We hebben hier zo'n ander ritme dan normaal en gaan hier dus rond 9 uur / half 10 slapen! Daarnaast doen we ook zo veel intensieve dingen waardoor we extra moe zijn. Maar achhhh, wat maakt dat ene avondje nou weer uit na zo'n verjaardag...?!!!

Seble had om 12 uur 's nachts de wekker gezet. WoW, wat schrokken we van deze wekker .... haha. Ze heeft voor me gezongen en wat ballonnen opgeblazen ! Super cute van der !! Maar Ik was allang blij dat ik weer kon slapen :p Die ochtend werden we gewekt door onze mama die helemaal vrolijk binnen kwam!!!

Oh, voordat ik verder ga moet ik even vermelden dat de meeste Ghanezen geen verjaardagen vieren ... ze weten vaak niet wanneer ze geboren zijn en men vind verjaardag hier niet belangrijk.... Omdat ik dit al van te voren wist keek ik niet zo uit naar m'n verjaardag, en had ik eerlijk gezegd een beetje 'spijt' dat ik hier mijn speciale 18e verjaardag zou vieren ... Maargoed, werkelijk niks hiervan was waar ...!!!!

Nadat onze mama ons had gewekt kreeg ik een bevel van Seble dat ik in bed moest blijven totdat Seble terug kwam van de wc. Okee dan, dit 'wc bezoekje' werd opeens een heeeeel lang wc bezoekje...! Uiteindelijk kwam Seble terug en wist niet hoe snel ze haar camera moest pakken. Ondertussen liep ik naar het huis van onze mama en liep de trap op. Whaaaa ik hoorde zoveel mensen voor mij zingen!! Ik schrok er zelfs en beetje van ...! Er waren heel veel kids uit de buurt en m'n Ghaneese familie stond ook binnen mee te schreeuwen. Echt zo leuk!!! Na een paar liedjes begonnen alle kids weer opnieuw, uh ja jongens dit was wel genoeg :p Alle kids moesten eigenlijk al naar school, maar mijn verjaardag was wel een uitzondering om wat later naar school te gaan!:) (volgens mij probeerden ze nog wat tijd te rekken :p) Mijn hele stoel was versierd met ballonnen en er lag een 18 van, jawel kauwgomballen op tafel! Haha. De kids gingen met een kaugombal naar school en wij konden lekker gaan ontbijten!

Na het ontbijt ging onze mama naar de markt om eten te halen en gingen wij naar het weeshuis. Net toen ik wilde vertrekken kreeg ik van Seble een ballon aan mijn arm geknoopt met allemaal hartjes en de tekst birthday queen erop. Uhhhhh jaa.... bedankt he Seble. Balonnen zijn voor ons zo'n standaard ding die we in huis hebben, terwijl echt waar iedereen (zelfs de oudere mensen op straat!) vroeg of ze mijn ballon mochten hebben. Hoe graag ik dat ook wilde doen, Seble liet het niet toe.. haha. Eenmaal in het weeshuis begonnen alle kleine kids samen met madam Vivian (de lerares) te zingen voor mij. Ze waren zo gelukkig dat ik jarig was, zo cute ! Ondanks mijn verjaardag hebben we toch gewoon de 'normale' dingen gedaan. Er was zoo veel was om te handwassen. (Toen ik dit wilde typen kende mijn iPad alleen het woord handtassen :p, handwassen is niet veel voorkomend woord bij ons dus ?) Toen we eindelijk klaar waren heb ik Mary geholpen met koken en heb madam Vivian geholpen op school. Daarna liepen we terug naar huis voor de lunch. En wat voor een lunch!!!!! In een woord wauw... ze had zoveel lekkere dingen gemaakt!! Zo had ze heerlijke pannenkoeken gemaakt, en daarnaast ook nog spagetti (toooo much!!!) Omdat ik ook heel veel van fruit houd had ze watermeloen, ananas, appels en sinsappels gemaakt! Het was zo mooi opgemaakt en ook stond er een wijnfles met Ghaneese 'wijnglazen' voor ons klaar.

Tijdens de lunch kreeg ik een cadeautje van Seble. Het was een klein paars boekje waar bijna iedereen van het weeshuis en van m'n familie iets in had geschreven. Dit vond, nee vind ik nog steeds een van de meest bijzondere cadeautjes die ik ooit in mijn 18 levensjaren heb gekregen!!! Er staan zoveel lieve dingen in en je ziet ook aan wat ze allemaal schrijven dat ze echt veel om me geven! Op dat moment besefte ik eerlijk gezegd niet dat ik niet 'echt' thuis was ! Naja jullie snappen me wel :) We hebben lang, maar dan ook echt lang uitgebuikt..! Haha Het was alweeer bijna tijd om naar het weeshuis te gaan. Net toen we wilden vertrekken sprong de stroom weer aan, yeaaaaaah!!!!

Oh ja, mijn verjaardags cadeautje van Ghana was bijna 24 uur geen stroom ...!!! Mijn telefoon was leeg en mijn lege iPad moet ik ook niet vergeten te vermeldden ..... Naja, het was eigenlijk wel prima! Zo kon ik mijn verjaardag echt hier vieren! Uiteindelijk had ik zooooveeeel berichtjes !!! Ik had niet eens tijd (en geen zin. Eerlijk gezege) om op iedereen te reageren ... Daarnaast werkte het internet ook niet echt mee, ach, mensen moeten maar snappen dat ik hier niet alle tijd van de wereld heb:))

In het weeshuis kwam iedereen zo hard op me afgerend en begon iedereen te zingen! Echt, dit was zo'n mooi moment!!! Ik had trouwens voor alle kids allemaal lekkere dingen gekocht! Als je jarig bent moet je trakteren, toch?:) Ze waren me zo dankbaar en ze genoten ook heel erg van alles!! Oh ja, Seble had trouwens nog een ander cadeautje voor me gekocht! Ze had bij de zus van onze mama een Ghanees portemonneetje laten maken! Echt zo leuk !!! we hebben de hele middag gekletst en vooral veel foto's samen gemaakt !!

Toen het eenmaal tijd was om naar huis te gaan waren we alle 2 dood en doodop! Na het diner lagen we ook al best snel te slapen .... gelukkig snapte iedereen dat!????

Ik heb mijn verjaardag de maandag na m'n verjaardag hier thuis met alle kids gevierd. We waren namelijk een weekendje er even tussen uit gegaan! Mijn excuses trouwens als ik niks heb terug geappt of heb gestuurd, mijn telefoon was dat weekend kapot gegaan :( Gelukkig is hij nu weer 'gemaakt'.... (Hij loopt van 100% naar 0% in nog geen uurtje... maarja, beter dan geen telefoon:) )

Ondertussen zit ik alweer in m'n laatste week! We hebben gisteravond het leuke nieuws gehoord dat er woensdag een Belgische vrijwilliger voor een maandje naar het project komt, waardoor Seble niet alleen hier is ! Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten ! Daarnaast vind ik het ook heel fijn voor onze mama dat ze niet gelijk 2 (zoals ze ons noemt) kids kwijt raakt ... Seble ligt helaas met een zonnesteek op bed :( Gelukkig gaat het alweer wat beter met haar!! Oh ja, ook gaan we (als het goed is) deze week op excursie met alle kids van het weeshuis!!! Dit zegt John al 2 weken, maar neeeee deze week echt hoor! Haha ja ben benieuwd... Ik ken de Ghanezen al langer dan vandaag !:)

Mijn laatste weekje is aangebroken.. Ik ga extra hard genieten en kijk echt heeeel erg op tegen het afscheid ... Maar aan alle mooie dromen komt helaas een eind!! Mijn volgende blog zal ik denk ik thuis weer schrijven!:)

byebyeeee

Dikke kus uit Ghana ????????????

Reacties

Reacties

Irma

Geniet nog even met volle teugen, zoals wij van jou verhaal weer hebben gedaan.
Een goed afscheid en een nog betere terugreis gewenst.


tot snel
IrmaXXX

Sjoerd en Ans

Hoi meisje heb net je verhaal van je verjaardag gelezen en ga nu Sjoerd een beknopt verslag vertellen,ja het begint al af te tellen zal wel weer vreemd zijn om in de westerse wereld te zijn. Geniet nog zoveel je kunt en tot volgende week Hou doe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active